El nostre proper seminari: “Transició energètica a les Illes de la UE: Reptes, oportunitats i escenaris de futur”
La Càtedra de la Insularitat UIB-GOIB organitza aquest seminari amb l’objectiu de generar un espai de reflexió sobre els reptes i les oportunitats de la transició energètica als territoris insulars europeus. El programa preveu la participació d’investigadors, responsables institucionals i representants del sector energètic procedents de regions com les Illes Balears, Sardenya, Malta, El Hierro i La Palma, i comptarà amb 5 ponències i una taula rodona.
Les intervencions abordaran qüestions clau com la descarbonització, l’adopció d’energies renovables, la innovació tecnològica, els marcs normatius específics per a les illes i les estratègies de cooperació territorial per a una transició energètica justa i sostenible.
Açores: el paper de la identitat cultural en la configuració de l’autonomia política regional
#10 L’autonomia feroesa a la bola de cristall: la creixent bretxa entre la cultura política feroesa i el legalisme danès
#9
Del Sud Global cap al Nord Global: Causes, polítiques i impactes de les migracions a les illes de la Unió Europea.
#8 Navegant cap a l’èxit: com l’economia blava impulsa a Malta i Xipre
#7 Particularitats jurídiques i administratives illenques IV: Illes Fèroe, territori autònom del regne de Dinamarca, i el seu règim fiscal especial.
#6 Particularitats jurídiques i administratives illenques III: Còrsega, cap a una nova autonomia. El camí dels territoris insulars: més autonomia.
#5 Particularitats jurídiques i administratives illenques II: Illes Canàries, la influència de l'insularisme en el disseny del sistema institucional i electoral.
#4 Reptes i oportunitats en els canvis d'ús del sòl per a les Illes Europees.
#3
Particularitats jurídiques i administratives illenques I: Illes Aland, territori desmilitaritzat i el Domicile Right, una idea pel problema de l’habitatge
#2
Els reptes de la insularitat: Unió Europea, transports i costos
#1
We are all islanders: Mainstreaming Island Studies for Education, Research and Policy